איך עושים פודקאסט והפודקאסט הכי פופולרי

פודקאסט זה סדרה של תכנים קוליים או דיגיטליים שניתן להאזין אליהם דרך האינטרנט. בעזרת פודקאסטים, אנשים יכולים ליצור, לפרסם ולשתף תוכן בכל נושא שמאזינים יכולים להאזין אליו בזמן שמתאים להם, בלי תלות בשידור חי. רוצים לדעת עוד על מה זה פודקאסט? ולמה זה כל-כך פופולרי?

איזה פודקאסטים הכי פופולריים?

הפופולריות של פודקאסטים יכולה להשתנות בהתאם לתחומי העניין והקהל. אבל כאשר מדברים על הפודקאסטים עם הכי הרבה צופים, ישנם כמה פודקאסטים עם הכי הרבה האזנות והורדות:

The Joe Rogan Experience – ג׳ו רוגאן

הפודקאסט הכי מפורסם ומצליח כיום, בהנחייתו של ג’ו רוגן האמריקאי, מציע ראיונות מרתקים עם אנשי ציבור מגוונים, וכולל דיונים על מגוון רחב של נושאים, כולל פוליטיקה, ספורט, מדע ועוד.

The Daily Podcast – דיילי

פודקאסט של עיתון The New York Times, מציע כל יום דיון על נושאי עדכוני חדשות וכתבות עיקריות מתוך העיתון.

The Ben Shapiro Show – בן שפירו

בן שפירו הוא עיתונאי ופרשני פוליטי ישראלי ידוע. הפודקאסט מביא את ניתוח בנושאי פוליטיקה וחברה, תרבות ודת. הוא גם מזמין אורחים מובילים מן התחום לדיונים מעמיקים ומגוונים. בפודקאסט ניתן למצוא דיונים על נושאים רבים כגון חדשות יומיות, דיונים על תרבות פופולרית, תקשורת וספורט. בן שפירו מצליח להעביר את התוכן בצורה דינמית ומרתקת, משיג קהל רחב ומרשים במאוד גובה ההאזנה של הפודקאסט שלו..

Stuff You Should Know – דברים שאתם צריכים לדעת

פודקאסט זה מציע הרצאות על נושאים שונים של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה, תרבות ועוד, והוא פופולרי מאוד בין אנשי הידע.

podcasts logos

פודקאסטים ישראלים מובילים

חושבים טוב – יהודית כץ מדבר על נושאים שונים, חיות כיס בנושאי כלכלה, הפודיום – פודקאסט ספורט מוביל, ובערך ספורט מבית הפודיום, שילוב של ספורט והומור (בהשתתפות של יוסי גבני). בגג של יצחקי, של הסטנדאפיסט אסף יצחקי, פודקאסט מוביל בתחום הבידור וההומור. בנוסף לעוד המון פודקאסטים מקומיים טובים בנושאים שונים ומגוונים. 

זו היא רק רשימה קטנה מתוך הפודקאסטים הפופולריים ביותר, וישנם עוד רבים וטובים בפורמטים וסגנונות שונים

למה לעשות פודקאסט?

עשיית פודקאסט יכולה להיות משמעותית ומשתלמת מבחינה אישית ומקצועית. הינה כמה סיבות – מדוע כדאי לכם להתחיל לעשות פודקאסט:

פודקאסט מאפשר לכם לשתף דעות, רעיונות, וידע עם קהל רחב מאוד. זהו כלי יעיל להשפעה חברתית ולהעברת מידע שחשוב לכם לשתף. באמצעות פודקאסט, תוכלו לבנות את המותג שלכם ולקדם את עצמכם או את העסק שלכם. מאפשר להגיע לקהל חדש ולהתפרסם בקרב הקהל היעד המתאים לכם. בניית קהל נאמנים וקהילה סביב הפודקאסט שלכם. מאפשר לכם להתקרב לאנשים עם עניין משותף ולבנות קשרים עמוקים וחזקים. בנוסף הפודקאסט מפתח את מיומנויות התקשורת, הרחבת הידע, וההתפתחות האישית והמקצועית שלכם.

פודקאסט יכול להיות כלי ליצירת הכנסה נוספת. דרכים להרוויח כסף מפודקאסט כוללות ספונסר, פרסומות, פרסום מוצרים או שירותים ועוד. הפודקאסט מאפשר לכם להשפיע על אנשים בצורה משמעותית. תוכל לשתף סיפורים, עקרונות, ורעיונות שיכולים לשנות את החיים של המאזינים

כשאתם מתחילים לעשות פודקאסט, חשוב לזכור שזה מאמץ והתמדה, וכניסה לתהליכי יצירה ושיווק. אך בסופו של דבר, יש לכם הזדמנות מדהימה ליצור תוכן שישפיע על העולם סביבכם.

הפודקאסטים הכי מוצלחים (תמונה: קאנבה)
פודקאסט (תמונה: קאנבה)

השלבים לקמת פודקאסט

צריך לזכור שיש הבדל בין פודקאסט קולי לפודקאסט מצולם, בשביל להתחיל פודקאסט קולי. הנה מה שעליכם לעשות:

הגדירו את רעיון הפודקאסט, קבעו את הנושא המרכזי של הפודקאסט, הפורמט והקהל היעד שלכם. מה יכול להפוך את הפודקאסט שלכם למיוחד ומושך למאזינים?

בחרו בציוד הקלטה איכותי, הבסיס זה מיקרופון, אוזניות, מיקסר (אם יש לכם מספר מגישים או אורחים) ותוכנת הקלטה/עריכה. לפודקאסטים המשודרים בלייב, עשוי להיות צורך בציוד נוסף לשידור חי.

בחרו פלטפורמה לשידור של  הפודקאסט, אפשרויות פופולריות כוללות את ספוטיפיי YouTube, Twitch, Facebook.

סדרו את המרחב להקלטה, בחרו בסביבה שקטה עם אקוסטיקה טובה. ועשו בדיקות שמיעה והקלטה.

מתגו את עצמכם, עצבו לוגו, תמונה, שם ותיאור לפודקאסט שלך.

תכננו את הפרקים, תארו את הפרקים על דף, כולל כל הנושאים העיקריים והמשניים שרוצים לדבר עליהם בפודקאסט, הדף הזה ישמש לכם גם בזמן הפודקאסט, הגדירו זמן לכל נושא. תכלילו זמן לאורחים או שאלות ומשוב מהמאזינים כדי לשמור על הפודקאסט מעניין.

קדמו את הפודקאסט שלך, קידום ברשתות החברתיות, באתרי אינטרנט ובפלטפורמות נוספות רלוונטיות. צרו טריילר או קליפ תקציר כדי ליצור עניין.

איך יוצרים פודקסט וידאו?

בדומה לפודקאסט רגיל, כדי ליצור פודקאסט בפורמט וידאו (וידאו פודקאסט), תצטרכו לעשות כמה התאמות: 

פודקאסט מצולם דורש ציוד צילום ועריכת וידאו, נדרשת השקעה בציוד כמו מצלמות טובות, מיקרופונים, תאורה, רקעים, מחשב לעריכה וכל ציוד נוסף להפקת וידאו. בנוסף לצילום כדאי להוסיף שימוש בתוכן ויזואלי נוסף כמו גרפיקות, מוזיקה, תמונות, וידאו, או רכיבי אנימציה שישדרגו את הקליפ שלכם.

בניית פודקאסט רגיל או מצולם דורשת ידע, השקעה בזמן ומאמץ, והתאמה ורצון להעביר את התוכן שלכם למאזינים או לצופים, אבל עם רעיון, ידע מקצועי או מעניין, תכנון ועבודה נכונה, ניתן ליצור פודקאסט מקצועי ומרשים.

חברת “ארטיסט ניהול אמנים” מחברת בין חברות ועסקים לבין אמנים, אנו נתאים לכם את האמן המבוקש בהתאם לדרישות ולתקציב החברה. לפרטים נוספים והזמנת אמנים לאירועים עסקיים ופרטיים – צרו קשר