
בניית מותג לסטנדאפיסטים ברשתות החברתיות
נוכחות ברשתות החברתיות היא חובה לכל סטנדאפיסט או סטנדאפיסטית שרוצים לבנות לעצמם שם ומותג, הרשתות עוזרות לחזק את הקשר עם הקהל שלהם ולהרחיב את מעגלי המעריצים. עבור סטנדאפיסטים, הרשתות החברתיות הן כלי רב-עוצמה להפצת התוכן וסגנון הבידור שלהם ישירות לקהל שלהם.
החשיבות של בניית מותג ברשתות החברתיות
בניית מותג אישי ברשתות החברתיות היא לא רק דרך “להיות נוכח וקיים” – זו אסטרטגיה מכרעת שמסייעת לסטנדאפיסט לבלוט, למשוך קהל ולהעניק ערך מוסף להופעות ולקריירה של סטנדאפיסטים. כמה היבטים מרכזיים שממחישים את החשיבות:
נראות בעולם תחרותי – ישנם סטנדאפיסטים רבים הנלחמים על תשומת ליבו של הקהל. קיום המותג ברשתות מאפשר לבלוט ולהדגיש את הייחודיות של הסטנדאפיסט.
יצירת קהל עוקבים – רשתות חברתיות מאפשרות ליצור אינטראקציה שוטפת וישירה מול העוקבים. קהל שמחובר לאמן ברמה האישית ממשיך לעקוב, לשתף ולתמוך גם מחוץ לרשת – וכמובן ימשיך להגיע להופעות.
מינוף הזדמנויות – הרשת מאפשר חשיפה וחיבור להפקות טלוויזיה, פלטפורמות סטרימינג, מנהלי אירועים או חברות שיכולות לזהות ולפנות לסטנדאפיסט שתואם את ערכי החברה וקהל היעד.
בניית אמון עם הקהל – שיתוף קבוע של סרטונים, סיפורים או חומרים בלעדיים יוצרים קרבה ואותנטיות אל מול הקהל. ככל שהקהל “מכיר” את הסטנדאפיסט לעומק, כך הוא מזדהה יותר ומוכן לתמוך בקריירה שלו לאורך זמן.
ערוץ שיווקי חינמי וממוקד – ניתן לפרסם ברשתות ולהגיע לקהל רחב במינימום עלויות. וגם אם משקיעים בקידום ממומן, אפשר למקד את התקציבים לקהלים רלוונטיים לתוכן.
בדיקת חומרים – ברשתות החברתיות אפשר לקבל תגובות מהירות לבדיחות לסרטונים או לפוסטים הומוריסטיים וללמוד מה עובד ומה פחות מתאים.
נכסים דיגיטליים – התוכן שמתפרסם ברשת נשארים שם ומאפשרים לקהל גישה ארוכת טווח וללא מגבלות. סרטונים, פוסטים או תמונות ברשת יכולים לשרת את האמנים גם בעתיד.
שליטה בתדמית – ברשתות החברתיות ניתן לבחור מה להציג ואיך להציג, דרך שליטה במסרים ובערכים שעוברים לקהל, ומפחית את תלות בגורמים מתווכים.

מה הם השלבים לבניית המותג ברשתות החברתיות?
1. יצירת אסטרטגיית מותג
הגדרת זהות המותג – זיהוי החולשות והחוזקות של האמן, גילוי איזה סוג של הומור מייצג אותו: סאטירי, אישי, פוליטי, הומור עצמי, הומור שחור, פרובוקטיבי או אחר. הגדרת קו אחיד למותג, חיזוק היתרונות של האמן והנחיות לשמירה על הערכים שהמותג מייצג.
התאמת המסרים לקהל היעד – הגדרת קהל היעד העיקרי. בחירת נושאים עיקריים לפי מה שמעניין את הסטנדאפיסט ואת הקהל שלו, זיהוי של תכנים שיגרמו שסוחפים את הקהל לעקוב וגם נושאים שיכולים להרחיק אותם מהאמן.
חזות ועיצוב – עיצוב לוגו, בחירת צבעים או גרפיקה שמתאימה לזהות הסטנדאפיסט שתלווה את כל התכנים (תמונות יצוגיות לפרסום, באנרים, פתיח לסרטונים, כרטיסים למופע, אתר, הצעות מחיר וכו׳).
2. בחירת פלטפורמות
לכל פלטפורמה יש את האופי והקהל שלה, ולכן חשוב להתמקד באלה שישרתו את המטרות בצורה הטובה ביותר.
YouTube – פלטפורמה מצוינת להעלאת קטעי סטנדאפ מלאים או קצרים, סדרות רשת או תוכן מצולם באיכות גבוהה. ניתן להרוויח מצפיות או פרסומות כשצוברים מספיק עוקבים. וניתן לקדם את התכנים עם תקציבים ממומנים. מחובר לגוגל. מומלץ ליצור פלייליסטים לפי נושאים, כך שהקהל יוכל לבחור את התכנים האהובים עליו. השקעה באיכות הצילום, העריכה והסאונד חשובה מאוד ליצירת רושם.
TikTok – פלטפורמה צעירה ותוססת שמציבה דגש על תוכן קצר וקצבי, בנוסף מאפשרת חשיפה אורגנית גבוהה. האלגוריתם של טיקטוק מקדם תוכן חדשני ומקורי, כך שניתן להגיע לקהל רחב במהירות. מומלץ לפרסם באופן עקבי ולשלב האשטגים רלוונטיים.
Instagram – פלטפורמה מצוינת לשיתוף קטעי וידאו קצרים, תמונות מאחורי הקלעים ומפגשים עם הקהל. רשת חברתית שמחוברת לפייסבוק ולכן ניתן לפרסם בשני הרשתות במקביל. שימוש בסטורי ליצירת אינטראקציה יומיומית עם הקהל (סקרים, שאלות).
Facebook – רשת שמתאימה לשתף תכני טקסט ארוכים יותר, ליצור אירועים, לפרסם קישורים ולהזמין קהל להופעות. הקהל בפייסבוק נחשב מגוון יותר ונוטה לקהל בוגר. הרשת מאפשרת פרסום וקידום בתשלום לקהלי יעד מפולחים לפי מגוון נושאים.

3. שיווק עצמי
עקביות בפרסום – פרסום קבוע ורצוף ברשתות החברתיות מעודד את הקהל לעקוב אחר הסטנדאפיסט בידיעה שהקטע החדש מעבר לפינה ושווה לעקוב אחרי הסטנדאפיסט בשביל להישאר מעודכנים, תכנן לוח זמנים קבוע לפרסום תכנים: קטע סטנדאפ חדש ומושקע או סיפור מצחיק פעם בשבוע, חודש או שנה, הצצה למאחורי הקלעים ביום לאחר הופעה וכו׳.
אינטראקציה עם העוקבים – הרשתות החברתיות מאפשרות לגולשים לצור קשר עם האמן, ניתן לקבל ולהשיב לתגובות או הודעות, להתייחס למחמאות וגם לשמוע ביקורות.
שיתופי פעולה ברשת – היכרות עם אמנים נוספים או יוצרי תוכן שגם יודעים לזהות את הכוח השיווקי של האמן בסטנדאפ או בתחומים משיקים (מוזיקאים, שחקנים, פודקאסטרים וכדומה) יכולה לפתוח דלתות לפרויקטים מעניינים ולקהלים חדשים.
הופעות וסדרות תוכן – היום אין סטנדאפיסט שלא מפרסם קטעים מהמופע שלו ברשת, הקהל דורש את זה וחייב לקבל טעימה לפני שהוא בוחר להזין כרטיסים להופעה. יצירת תוכן קומי עם נושא מוגדר וקבוע יוצר אצל הגולשים סיבה לחזור ולצורך את התוכן הספציפי, וגם חיבור למותג ולסדרה ללא קשר אם הם יתחברו למופע סטנדאפ או לא.
הבנת הקהל וניתוח ביצועים בכל פלטפורמה ניתן לקבל מידע על גיל העוקבים, מיקום גיאוגרפי, זמני צפייה, אחוזי נטישה ועוד. ניתוח הנתונים עוזר להבין המון על הקהל של האמן, כמו איזה תוכן עובד טוב יותר או פחות, באיזו שעה כדאי לפרסם, איזה סגנון עובד טוב יותר וכו׳.

בניית מותג אישי לסטנדאפיסטים ברשתות החברתיות הוא תהליך שדורש זמן, תכנון וחשיבה, התמדה ויצירתיות. השילוב בין ניהול התכנים בפלטפורמות הרלוונטיות, יצירת תוכן עקבי וחיבור אותנטי עם הקהל מאפשר לאמנים לצמוח ולגדול הרבה יותר מבעבר.
משרד ניהול אמנים יכול להוסיף ערך משמעותי בתהליך זה, על ידי הכוונה מקצועית, אספקת ידע מעמיק על אסטרטגיות שיווק דיגיטלי, ואף ניהול ישיר של הרשתות החברתיות עבור האמן. כך, סטנדאפיסטים יכולים למקד את זמנם באנרגיה היצירתית שלהם, בזמן שהמשרד דואג לשיווק, בניית קהל וקידום המותג האישי. כתוצאה מכך, ניתן לבסס את הקריירה ברשתות החברתיות כבסיס מרכזי לצמיחה בתחום הסטנדאפ ובתעשיית הבידור הישראלית.
חברת “ארטיסט ניהול וייצוג אמנים” בעלת ניסיון רב בניהול סטנדאפיסטים, בנוסף החברה מפיקה ומחברת בין עסקים לאמנים בהתאם לדרישות ולתקציב החברה. לפרטים נוספים והזמנת אמנים לאירועים ולפרטים נוספים – צרו קשר